onsdag den 30. maj 2012

Italienske Koteletter med Pasta





Her i eksamensperioden tager den ene dag ofte bare den anden. Og når dagene er ensformige med eksamensforberedelse kan jeg godt lide at bruge lidt ekstra energi på at være kreativ i køkkenet. Denne gang blev det til en italiensk inspireret omgang svinekoteletter med pasta. Opskriften er fra en folder jeg fandt i Føtex, og den er i kategorien børnevenligt, men det betyder på ingen måde mangel på smag, og det er klart en ny favorit herhjemme. På grund af eksamenspresset valgte jeg at bruge en færdigkøbt pastasauce, men den kan med fordel udskiftes med en hjemmelavet. Det skal lige tilføjes at de italienske koteletter var meget ufotogene, i hvert fald indenfor mine fotoevner. Det var langt pænere i virkeligheden og smagte himmelsk :)


Italienske Koteletter med Pasta til 3 personer


Ingredienser:

3 svinekoteletter
1 mozzarellaost
6 skiver parmaskinke eller lignende
1 spsk. tørret oregano
250 g. pasta
4 dl. pastasauce på glas (eller hjemmelavet)
½ bdt. basilikum
50 g. parmesanost

Fremgangsmåde:

1. Skær en lomme i hver kotelet og læg en skive mozzarella derind. Drys 1 tsk. oregano i hver.

2. Krydr koteletterne med salt og peber og vikl to skiver parmaskinke om hver. Luk koteletterne ved at stikke to grillspyd gennem hver.

3. Steg eller grill koteletterne 3 minutter på hver side.

4. Kog pastaen og varm tomatsaucen. Vend pastaen i saucen.

5. Server koteletterne med pasta i tomat, revet parmesan og fintsnittet basilikum. Jeg serverede desuden en skål salat til retten.




Koteletterne inden stegning

Basilikum og parmesanost

Pasta vendt i tomatsauce (jeg brugte Bon Appetit tomatsauce med chili)

De stegte og temmeligt ufotogene koteletter


1 kommentar:

  1. Mums, hvor ser det godt ud :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet