tirsdag den 8. maj 2012

Macaroni Cheese




I dag valgte kæresten menuen, og valget faldt på endnu en af de amerikanske favoritter, Macaroni Cheese. Han ville gerne have noget kød i så jeg tilsatte nogle skinkestrimler, men bacon ville også passe fantastisk ind, hvis man er til den mere fede smag. Men den ret store mængde ost gør i forvejen retten fed, og det kan skinken mildne lidt. Jeg valgte Jamie Olivers opskrift, da han er en af mine favoritter. Ud over den tilsatte skinke lavede jeg retten helt efter opskriften, og jeg serverede retten med en STOR skål salat.



Macaroni Cheese (Jamie Oliver) til 3-4 personer


Ingredienser:

375 g. macaroni brækket i stykker
2 tsk. smør
1 tsk. tørret oregano
75 g. parmesan
75 g. revet ost
75 g. mascarpone
125 g. mozzarella
200 g. skinkestrimler

Fremgangsmåde:

1. Kog macaronien al dente, dryp af i et dørslag og gem lidt af kogevandet.

2. Varm smøret i en stor gryde og steg oreganoen deri ca. 1 min. Tag af varmen og tilsæt pasta, lidt af kogevandet, parmesan, revet ost og mascarpone. Rør godt sammen.

3. Sæt tilbage på svag varme og rør indtil osten er næsten eller helt smeltet, tilsæt evt. mere kogevand. Tilsæt skinke og bland godt. Smag til med salt og peber.

4. Hæld i et ildfast fad og riv mozzarellaen i stykker og fordel ud over pastaen. Drys evt. med ekstra parmesan.

5. Gratiner 8 min ved 200 grader og 2-4 min under grill til overfladen er gylden og sprød.

6. Server med en god salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar