onsdag den 16. maj 2012

Mors Bedste Muffins




SÅ! er jeg igennem bacheloreksamen, og det gik rigtig godt, så nu er det tid til lidt afslapning og til at lave nogle af de ting jeg godt kan lide. Og det startede i køkkenet. Vi blev inviteret på aftensmad hos svigerfamilien, og jeg tænkte,  at jeg da lige kunne tage en lille kage med til kaffen. Jeg kan huske fra jeg var helt lille, at min mor bagte de her super lækre muffins. Dejen er blød og fyldt op med kokos, hakkede nødder og mørk chokolade. Kagen er nem at bage, selv børn kan være med, og smagen slår aldrig fejl. Det er den kage jeg gang på gang vender tilbage til, når jeg skal bruge en kage der bare ikke må slå fejl! De kan garanteres laves til en fancy cupcake med frosting osv, men helt ærligt, så behøver de det ikke, og jeg synes det vil være synd at ødelægge den gode smag af selve kagen. Så jeg bager dem i deres rene form, og det får I opskriften på her :)


Mors Bedste Muffins, 18 stk.


Ingredienser:

1½ dl. sukker
150 g. margarine
2 æg
1 tsk. bagepulver
50 g. hasselnødder
1 dl. mel
125 g. kokosmel
75 g. mørk chokolade

Fremgangsmåde:

1. Sukker og margarine piskes godt sammen. Æg piskes i et ad gangen.

2. Mel, bagepulver og kokos tilsættes og der røres godt.

3. Hakkede nødder og hakket chokolade røres i.

4. Fordeles i 18 muffinsforme og bager 15 min ved 200 grader. Jeg sætter muffinformene i en muffinbradepande, for at undgå at de flyder ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar