tirsdag den 12. juni 2012

Koteletter i Fad




Koteletter i fad er en af mine yndlingsretter til trods for at den er simpel, da jeg elsker kombinationen af tomat og "fløde", og da jeg kan krydre den lige præcis som jeg har lyst. Retten er desuden relativt hurtig at lave, da den passer sig selv i ovnen det meste af tiden.


Koteletter i fad til 2 personer


Ingredienser:

2-4 koteletter, 300 g.
friskkværnet salt og peber
1 ds. tomatkoncentrat 140 g.
Madlavningsfløde 4 %
1 bæger knorr oksebouillon (eller 1 terning)
1 peberfrugt
2 fed hvidløg
2 tsk. røget paprika
1 tsk. chili
2 tsk. salt
friskkværnet peber

Fremgangsmåde:

1. Brun koteletterne i lidt olie på en pande. Krydr med salt og peber og læg i et ovnfast fad.

2. Svits peberfrugten kort og hæld tomat og fløde på panden.

3. Tilsæt bouillon, hvidløg, paprika, chili, salt og peber. Varm igennem under omrøring.

4. Hæld tomatsaucen over koteletterne og sæt det i ovnen ved 200 grader i 45-60 min.

5. Server med ris eller frisk pasta og en god salat.




De brunede koteletter

Tomatsauce


Koteletter og sauce klar til ovnen

2 kommentarer:

  1. Jeg har lavet denne opskrift en del gange nu, og det er dælme lækkert. Jeg sørger altid for at lave mindst en dobbeltportion ;) Man skal bare passe på at varme forsigtigt, når man tilbereder resterne, ellers kan sovsen skille så grueligt.

    Mit tilbehør er som regel kartoffelbåde, som jeg steger i ovnen på en anden bageplade. Det fungerer rigtig godt!

    Tusind tak for opskriften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Søren

      Jeg er glad for at du synes så godt om opskriften :) Jeg vidste faktisk ikke at den skildte ved opvarmning, men tror heller aldrig jeg har haft ret mange rester hehe.

      Tak for de pæne ord og held og lykke med den fremover.

      Tina

      Slet