søndag den 17. juni 2012

Pasta med Kylling i Persille-Parmesansauce




Der sker en  masse i mit liv for tiden, hvilket er grunden til at der er lidt langt mellem indlæggende på bloggen. Men jeg er ved at flytte fra Albertslund til Vejle, og i mellemtiden bor jeg i en kuffert og på en sofa hos min kusine. Det er en lidt kaotisk tid, men om et par uger skulle tingene begynde at vende tilbage til normalen igen, når jeg har fået flyttet mine ting, købt de møbler der mangler osv.

I aftes lavede min kusine en lækker, lækker pastaret, og den synes jeg da I skal have glæde af. Retten er nem at lave og smager helt fantastisk. Jeg skriver opskriften som kusine Dorte laver den.


Pasta med Kylling i Persille-Parmesansauce til 3 personer


Ingredienser:

300 g. pasta
3 kyllingebrystfiletter
salt og friskkværnet peber
½ liter madlavningsfløde 4 %
75 g. revet parmesan
1 bdt. persille, hakket

Fremgangsmåde:

1. Kog pastaen.

2. Krydr kyllingen med salt og peber og steg den til den er netop gennemstegt og lad den hvile på et skærebræt

3. Varm fløden i panden og rør efterhånden parmesanost i, så den smelter ind i fløden. Tilsæt persille og smag til med salt og peber.

4. Skær kyllingen i skiver og i saucen sammen med pastaen.

5. Server med brød og en skål salat.



Kyllingebrystfiletter steges

Den stegte kylling

Persille-Parmesansauce

Lækkert brød til - her er det baguette med hvidløg fra bageren i Føtex


Ingen kommentarer:

Send en kommentar