mandag den 18. juni 2012

Pasta Parmesan med Kylling, Forårsløg og Champignon




Pasta og kylling er nogle af mine livretter, men samtidig noget jeg ikke har spist meget af de sidste år, hvor jeg har lavet mad til andre end mig selv. Det er også en måde at lave mad, hvor man let kombinerer kød, tilbehør og grønsager, og det kan jeg lide. Grønsagerne skulle egentlig have været asparges, men det lykkedes mig ikke at opstøve sådan nogle en søndag eftermiddag.

Dagene går pt med at arrangere flytning og søge job, så der er masser der skal holdes styr på, og det er derfor enormt vigtigt at maden er let at lave.

Denne opskrift er inspireret af pasta alfredo, men jeg har tilsat det, jeg lige havde lyst til.


Pasta Parmesan med Kylling, Forårsløg og Champignon til 1 person


Ingredienser:

1 kyllingebryst
125 g. frisk fettucine
125 g. champignon i skiver
2 forårsløg, skivede
2 fed hvidløg, finthakket
1 dl. madlavningsfløde 4 %
25 g. revet parmesanost
salt og friskkværnet peber

Fremgangsmåde:

1. Krydr kyllingebrystet med salt og peber og steg det til det netop er mørt.

2. Svits hvidløg og forårsløg i margarine og lad det stege ved middel varme i ca. 3 min.

3. Tilsæt champignon og steg til vandet er løbet fra.

4. Tilsæt fløde og parmesan og varm godt igennem. Smag til med salt og peber.

5. Kog pastaen.

5. Tilsæt kylling i mundrette bidder og pasta og vendt rundt. Server.



Kyllingebryst

Champignon, forårsløg og hvidløg steger

Den færdige sauce

Ingen kommentarer:

Send en kommentar