tirsdag den 17. juli 2012

Grillstegt Kylling og Kartoffelsalat med Sennep




En af mine livretter er kylling marineret i især citron. Det giver fjerkræ en hel særlig smag, og det er en let måde at gøre kyllingen mere saftig. I denne sammenhæng har jeg valgt en kartoffelsalat med honning og sennep i dressingen, lidt i stil med pastasalaten her på siden. Den blev lidt mere frisk end den traditionelle og mere tunge version, og det kan klart anbefales.


Grillstegt Kylling og Kartoffelsalat med Sennep til 2 personer


Ingredienser:

2 kyllingebrystfiletter
1 spsk. citronsaft
1 fed hvidløg
½ håndfuld frisk basilikum
salt og friskkværnet peber

2 tsk. sennep
2 tsk. flydende honning
1 spsk. citronsaft
1½ spsk. mayonnaise 40 %
4 spsk. creme fraiche 9 %
½ rødløg
350 g. kogte kartofler
salt og friskkværnet peber

Fremgangsmåde:

1. Gnid kyllingekødet i presset hvidløg, finthakket basilikum, salt, peber og citronsaft og pak det tæt i en plastikpose. Læg på køl mindst 30 min.

2. Rør sennep, honning, citronsaft, mayonnaise og creme fraiche sammen og smag til med salt og peber.

3. Hak rødløget fint og skær kartoflerne i tern. Vend det i dressingen.

4. Steg kødet på grillen eller på en grillpande ca. 6 min på hver side til det netop er gennemstegt.

5. Server kyllingen med kartoffelsalat og en salat.



Dressing til kartoffelsalat

Jeg valgte en salat af revne gulerødder og rosiner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar