lørdag den 7. juli 2012

Sweizisk Pastafad




Min far og bror har lige været her, og nu er der nærmest ingenting i lejligheden, der ikke er på plads. De har sat lamper, rullegardiner, knagerække og spejl op, og det er bare super lækkert. Nu mangler jeg kun at samle et par stole, få købt et par forlængerledninger og have fundet ud af, hvad der skal hænge over spisebordet og på væggene. Men de ting kan komme undervejs :D

I aftes fik jeg en super lækker pastaret, som jeg fandt i BBC Good Food's 101 pasta and noodle dishes. Som I nok har opdaget er BBC klart et af det steder, hvor jeg henter mest inspiration. Alle opskrifterne ligger på deres hjemmeside, og man behøver ikke købe bøgerne. Siden kan klart anbefales :)

Retten er lavet næsten som originalen, men der er få ændringer. Man kan selvfølgelig bruge rigtig fløde og andre typer ost, hvis man ønsker det.


Sweizisk Pastafad til 2 personer


Ingredienser:

110 g. pasta
1 tsk. olie
100 g. champignon
1½ dl. creme fine 4 %
100 g. parmaskinke i strimler
75 g. revet emmentaler
40 g. revet parmesan

Fremgangsmåde:

1. Kog pastaen efter anvisningen på pakken.

2. Skær champignon i halve skiver og steg dem i olien ca. 5 min. ved middel varme.

3. Tilsæt fløde, bring i kog og tag af varmen.

4. Tilsæt skinke og 2/3 af emmenthaleren og smag til med salt og peber.

5. Hæld vandet fra pastaen, bland den i saucen og hæld det i et ildfast fad.

6. Drys med parmesan og resten af emmentaleren og gratiner 20 min ved 175 grader.

7. Server med en skål salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar