søndag den 12. august 2012

Couscoussalat med Persille og Mynte




To uger på koloni sætter deres spor på sundheden. I hvert fald på den koloni hvor jeg deltager. Heldigvis resulterer to uger med usund mad og alt for meget slik og kage altid i en ustyrlig lyst til salater og masser og frugt. Derfor lavede jeg igår denne couscoussalat til en skinkesnitzel, og det smagte herligt.

Retten er fra en Netto kogebog og jeg lavede den, som den fremstår i bogen.

Opskriften er til en person, men den kan let ganges op. Lav 3 x opskriften hvis det er til en fyr og en pige og x opskriften til to piger. Til en familie på fire ville jeg lave 4-5 x opskriften alt efter børnenes alder.

Couscoussalat med Persille og Mynte til 1 person


Ingredienser:

50 g. couscous
1 dl. grønsagsbouillon
1 tomat uden kerner, i små tern
1 spsk. finthakket løg
1/4 gul peberfrugt i små tern
1/4 agurk uden kerner i små tern
1 tsk. olivenolie
1 spsk. citronsaft
1 spsk. finthakket mynte
3/4 dl. grofthakket persille
salt og friskkværnet peber

Fremgangsmåde:

1. Hæld kogende bouillon over couscous, rør rundt og læg en tallerken over skålen. Lad det stå 5-10 min.

2. Bland grønsager, krydderurter, olie og citron og smag til med salt og peber.

3. Rør rundt i couscous med en gaffel og rør i salaten. Server.



Grønsagerne til salaten



Ingen kommentarer:

Send en kommentar