torsdag den 30. august 2012

Laks med Varm Salat og Purløgscreme




Denne ret er meget lav i kulhydrater, men de mange grønsager og proteinerne sørger for at alle bliver mætte. Kombinationen af den sprøde salat, de sødlige grønsager og den skarpe løgcreme er virkelig lækker og det er klart en opskrift jeg vil anbefale.

Opskriften stammer fra Hjemmet, og jeg har lavet lidt om på den. Jeg skriver opskriften som jeg lavede den.


Laks med Varm Salat og Purløgscreme til 1 person


Ingredienser:

1 laksefilet
1 tsk. olie

½ dl. A38 0,5 %
½ tsk. sennep
1/4 finthakket rødløg
½ spsk. fintklippet purløg
salt og friskkværnet peber

½ porre, fintsnittet
1 fed hvidløg, finthakket
1 tsk. olie
½ spsk. sukker
½ spsk. hvidvinseddike
½ dl. vand
75 g. kogt kartoffel
½ peberfrugt i små tern
40 g. ærter
2 blade iceberg, snittet
salt og friskkværnet peber

Fremgangsmåde:

1. Steg porre og hvidløg blankt i olie.

2. Tilsæt sukker og rør rundt til det er smeltet.

3. Tilsæt eddike, vand, salt og peber og kog op.

4. Tilsæt kartofler i skiver og lad det simre  min.

5. Vend peberfrugt og ærter i og smag til. Tag af varmen.

6. Rør A38 med sennep, rødløg, purløg, salt og peber.

7. Steg laksefilet 1 min på hver af de 4 sider ved ret hård varme. Laksen skal kun netop være gennemstegt.

8. Anret grønsagerne ovenpå den fintsnittede salat, fordel purløgscremen derover og anret laksen ved siden af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar