fredag den 17. august 2012

Pasta bagt med Ratatouille




Så blev det igen vegetardag. Denne pastaret er fra "The pastamaschine cook book" og det indikerer at pastaen bør være hjemmelavet. Det er dog på ingen måde nødvendigt. I en travl hverdag bruger man bare helt almindelig tørret pasta fra supermarkedet.

Jeg har lavet en smule om i opskriften og skriver den som jeg lavede den. Jeg har ikke altid været superglad for tilberedt squash og for meget tomat, men var virkelig overrasket over hvor velsmagende denne ret er, så den kan kun anbefales. Der er ikke salt i retten og jeg var selv lidt skeptisk, men ond dig selv at prøve den uden før du øser i. Den har en virkelig fin smag, og jeg savnede overhovedet ikke salt, selv om jeg normalt spiser min mad relativt vel-saltet.

Opskriften er til én person, men den kan let ganges op. Lav 3 x opskriften, hvis det er til en fyr og en pige. Lav 2 x opskriften til to piger. Til en familie ville jeg lave 4-5 x opskriften alt efter børnenes alder.


Pasta bagt med Ratatouille til 1 person


Ingredienser:

½ løg
1 fed hvidløg
½ squash
2 tsk. olie
200 g. tomatpassata
1 tsk. koncentreret tomatpure
½ dl. hvidvin
friskkværnet peber
2 tsk. frisk oregano, hakket
2tsk. frisk persille, hakket
25 g. champignon i skiver
55 g. pasta
20 g. rasp eller revet parmesan

Fremgangsmåde:

1. Hak løg og hvidløg og skær squash i halve skiver ca. ½ cm. tykke.

2. Steg løg, hvidløg og squash i olie ca. 8 minutter.

3. Tilsæt tomatpassata, tomatpure, vin, champignon, peber, oregano og persille. Bring i kog og kog under låg ca. 15 min.

4. Kog pastaen.

5. Hæld pastaen i bunden af et ovnfast fad og hæld grønsagssaucen over. Drys rasp eller ost på toppen.

6. Gratiner 5-8 min ved 200 grader.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar