onsdag den 22. august 2012

Pasta med Champignon




Når jeg kommer sent hjem fra arbejde og er træt og sulten, så er en pastaret simpelthen det mest fantastiske der findes. Man kan selvfølgelig putte kød i sådan en, men helt ærligt så savner jeg det normalt ikke. Af og til laver jeg noget kød til, f.eks. et kyllingebryst, men andre gange spiser jeg det som det er.

Pasta med champignon til 2 personer (som tilbehør)

Ingredienser:

110 g. pasta (jeg brugte spiraler)
2 tsk. olie
1 fed hvidløg i tynde skiver
400 g. champignon i tynde skiver
½ dl. hønsebouillon
2 spsk. græsk yoghurt max 2 %
1 spsk. frik timian
1 spsk. klippet purløg
1 spsk. hakket persille
20 g. revet parmesanost
Fremgangsmåde:

1. Kost pastaen.

2. Varm olien op og svits hvidløg ved middel varme i 1 min.

3. Tilsæt champignon og svits til vandet er fordampet.

4. Tilsæt bouillon og creme fraiche, varm igennem og lad det simre 4 min.

5. Lad pastaen dryppe af, hæld den tilbage i gryden og tilsæt saucen sammen med krydderurter. Smag til med friskkværnet peber.

6. Server med parmesanost.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar