fredag den 28. september 2012

Enchiladas med Kylling




Mexicansk mad er altid et hit, og denne ret er ingen undtagelse. Det er i bund og grund en tortillapandekage med fyld af kylling, hytteost og grøntsager, overhældt med tacosauce og serveret med creme fraiche.

Men der er et par valg man skal tage undervejs. For det første findes tortillapandekager i mange varianter. Grov, hvid og med majs, og så med diverse krydderurter og lignende. Jeg sværger selv til majsvarianten. Den har en noget anderledes smag end hvedevarianten, og jeg bilder mig ind, at den smager mere autentisk/mexicansk. Tacosaucen er et andet valg, der er vigtigt. Retten i sig selv er meget let krydret, så chilistyrken ligger i tacosaucen. Jeg elsker stærk mad, så jeg bruger naturligvis en "hot" variant, men hvis man ønsker en mildere ret, så bruger man bare en anden tacosauce.

Enchiladas med Kylling til 2 personer


Ingredienser:

200 g. kylling i strimler
salt og friskkværnet peber
2 tsk. olie
1 rødløg, finthakket
1 peberfrugt i små tern
125 g. majs
125 g. hytteost (jeg brugte Cheasy 1,5 %)
½ tsk. spidskommen
4 små tortillapandekager
2 dl. tacosauce 
1 dl. Cheasy Fraiche

Fremgangsmåde:

1. Krydr kyllingestrimlerne med salt og peber og steg dem i olie til de netop er gennemstegte.

2. Blandt hytteost med løg, peberfrugt, majs og spidskommen og smag til med salt og peber.

3. Fordel halvdelen af fyldet på de fire tortillas, fordel kyllingen derover og fordel resten af fyldet derpå.

4. Rul tortillaerne stramt sammen og læg dem i et smurt ildfast fad med lukningen nedad.

5. Hæld tacosauce over og gratiner 20 min i ovnen ved 200 grader. 

6. Server med Cheasy Fraiche. 



Grønsagerne klargjort

Det færdigblandede fyld

Stegt kylling

Enchiladas klar til ovnen


2 kommentarer:

  1. Hej Madpaverne

    Jeg har desværre ikke regnet point på denne opskrift. Så du er nødt til at regne den ud fra bunden.

    Hilsen,
    Tina

    SvarSlet