onsdag den 26. september 2012

Æggesalat til Sandwich




Madpakker kan jo tage mange former, og de fleste af os kan blive enige om, at frisklavet mad er mere lækkert og at den færdigpakkede madpakke er et nødvendigt onde. Jeg elsker at få en god sandwich, men hvis der er noget, der virkelig kan få mig til at rynke på næsen, så er det gennemvædet brød og sandwicher der "løber".

Jeg er derfor begyndt at fylde mine sandwiches med hjemmelavede salater. Og det lyder jo som noget af en fed fornøjelse, men det behøver det ikke at være. Denne sandwich er lavet på mayonnaise, men de kan lige så vel laves på Cheasy Fraiche eller Hytteost. Salaterne pakker jeg i en lille plastikbøtte, og så "smører" jeg først sandwichen når den skal spises. Hvis det ikke er muligt at smøre den, så spiser jeg fyldet til brødet med en ske. 

Æggesalat til 1 Sandwich


Ingredienser:

1 æg
1½ spsk. mayonnaise
½ spsk. ketchup
salt og peber
1/4 bakke karse

Fremgangsmåde:

1. Kog ægget 8-10 min og køl det helt af.

2. Rør mayonnaise, ketchup, karse, salt og peber sammen.

3. Hak ægget og vend det i mayonnaisen.

4. Put salaten i en lille bøtte og tag den med til en god sandwichbolle. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar