onsdag den 5. september 2012

Vegetarpizza med Porre, Tomat og Peberfrugt




Pizza er en af mine absolutte livretter, og jeg plejer at sværge til den slags der kun har en lille smule fyld, normalt kød, og som dermed ser temmeligt italiensk ud. Det kan denne pizza overhovedet ikke leve op til. Til gengæld blev den super lækkert. Fyldet består af ost og grønsager, og jeg har tilsat lidt oregano, som dog ikke var en del af opskriften. Opskriften stammer fra BBC Good Food, og det er helt klart en ny favorit her, især når der skal serveres vegetarisk mad. Hvis man synes, at det med vegetarmad er helt håbløst, så tror jeg lidt ristede bacontern vil gøre det godt i denne pizza.

Jeg brugte en færdig fuldkornsbund idag, men pizza'en kan sagtens laves med en hjemmelavet bund som denne. Desuden kan grønsagerne varieres i det uendelige, men jeg vil dog anbefale at holde fast i de friske tomater, da de er med til at give pizzaen lidt fugt.


Vegetarpizza med Porre, Tomat og Peberfrugt til 2 personer


Ingredienser:

1 fuldkorns pizzadej fra supermarkedet eller en hjemmelavet (se ovenfor)
1 peberfrugt
½ porre
2 tsk. olivenolie
2 spsk. tomatpassata
1 mozzarellaost a 125 g. (gerne light)
2 tomater
2 spsk. ærter
20 g. revet parmesan
tørret oregano

Fremgangsmåde:

1. Skær porre i ringe (ikke for tynde) og peberfrugten i strimler. Vend det i olivenolie og læg det på bagepapir. Bag det ca. 10 min ved 200 grader. Pas på porrerne ikke bliver sorte.

2. Smør pizzabunden med tomatpassata og drys med salt, peber og oregano.

3. Fordel porre og peberfrugt ud over bunden.

4. Skær mozzarella i skiver og fordel over bunden.

5. Skær tomaterne i tykke skiver og fordel over bunden.

6. Drys først ærter og så parmesanost over.

7. Bag ca. 10 min i bunden af ovnen ved 225 grader til osten er smeltet og bunden er sprød. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar