lørdag den 8. september 2012

Vintersuppe med Oksekød og Grønsager




Den anden aften krøb temperaturen i min stue for første gang under de behagelige 22 grader og samtidig piskede det ned udenfor, så jeg besluttede at det officielt var efterår. Og derfor stod menuen på dampende varm suppe indtaget foran fjernsynet med et tæppe om benene. REN hygge. Og suppen var rigtig lækker i al sin enkelhed.

Opskriften er fra en kogebog, som jeg har haft stående i årevis. Den hedder "Fedtfattige retter". Jeg lavede opskiften med få ændringer og skriver den, som jeg lavede den. Den er dejligt mættende og fuld af god smag.


Vintersuppe med Oksekød og Grønsager til 2 personer


Ingredienser:

30 g. perlebyg
6 dl. oksebouillon
1 spsk. hakket oregano
1 oksesteak a ca. 125 g.
1 gulerod
½ porre
1 lille løg
1 dl. ærter
salt  og friskkværnet peber
1 spsk. hakket persille

brød

Fremgangsmåde:

1. Hæld bouillon, perlebyg og oregano i en gryde, bring i kog og kog 10 min.

2. Tilsæt oksekød i strimler, gulerod i tern, porre i strimler, hakket løg og ærter. Bring i kog og kog ca. 20 min.

3. Smag til med salt og peber og rør persille i.

4. Server med brød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar