torsdag den 18. oktober 2012

Fudge med Mørk Chokolade og Hasselnødder




Dette er endnu et projekt "medbring en spiselig gave". Jeg fandt en super nem opskrift på Fudge på Louisa Lorangs hjemmeside (http://louisalorang.dk/?s=fudge), og det var bare SÅ nemt og blev SÅ lækkert. Jeg valgte at tilsætte hakkede hasselnødder, for at give min fudge lidt bid, men det kan man gøre som man har lyst. Og det er helt klart ikke sidste gang jeg laver fudge.

Jeg pakkede min fudge fint ind i en lille papbakke, som jeg lavede ganske simpelt af rødt karton og tape, og så en foliepose og en sløjfe af gavebånd. Posen er fra Søstrene Grenes, og er købt for ganske nylig, 20 stk. for omkring 10 kr. En super god ting at have i huset hvis man kan lide at give spiselige gaver :) Jeg vil have købt noget af deres tynde silkebånd her til jul, så jeg rigtig kan pynte :D

Fudge med Mørk Chokolade og Hasselnødder


Ingredienser:

200 g. kondenseret mælk
200 g. mørk chokolade af god kvalitet
50 g. smør
50 g. finthakkede  hasselnødder
50 g. lys chokolade

Fremgangsmåde:

1. Hæld kondenseret mælk, mørk chokolade brækket i stykker og smør i en stor skål over vandbad og lad det smelte sammen til en ensartet masse. Rør hasselnødder i. 

2. Beklæd en form med bagepapir og hæld massen heri. Jeg brugte en 1½ liter rugbrødsform og Louisa Lorang anbefaler en 19x19 cm form. 

3. Stil din fudge i køleskabet i ca. 3 timer.

4. Smelt den lyse chokolade over vandbad og hæld den i en plastikpose. Klip et ca. 1 mm bredt hul i det ene hjørne og pynt din fudge med tynde striber af lys chokolade. 

5. Stil din fudge på køl igen 30 min, skær den i firkanter og server eller pak fint ind. Husk den skal opbevares på køl. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar