onsdag den 31. oktober 2012

Æggekage med Kartofler og Peberfrugt




Som den opmærksomme læser nok har opdaget, så er jeg utrolig glad for æggekage. Så her er endnu en version. Jeg skriver de ting jeg puttede i æggekagen, men som altid er den vældig egnet til en omgang "tøm køleskabet". Brug de grønsager du har liggende, rester af ris, pasta, bulgur osv, og er du ikke vegetar kan kødrester også kommes i. Der er ingen begrænsninger på fyld i en æggekage, så længe du selv kan lide det du putter i.


Æggekage m. Kartofler og Peberfrugt til 2 personer


Ingredienser:

1 løg
½ spsk. olie
2 peberfrugter i tern
400 g. kogte kartofler i tern
4 æg
½ dl. vand
salt og friskkværnet peber

Purløg, klippet
groft brød

Fremgangsmåde:

1. Steg løg bløde i olie.

2. Tilsæt peberfrugt og steg 5 min. 

3. Tilsæt kartofler og steg kort.

4. Hæld det hele i et smurt, ildfast fad.

5. Rør æg, vand, salt og peber sammen, hæld det over grønsagerne og bag æggekagen 20 min ved 200 grader.

6. Server drysset med purløg og med groft brød til. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar