onsdag den 17. oktober 2012

Grillet Tuntoast




Når jeg er hjemme ved frokosttid kan jeg godt lide at lave noget lunt. Det betyder dog ikke at det ikke også godt må være nemt ;)

Denne lille grillede sag tager få min at lave, få min at grille og smager himmelsk. Den er inspireret af en opskrift fra Netto, men er ændret lidt. Jeg skriver opskriften, som jeg lavede den.

Jeg laver min tuntoast på groft sandwichbrød, og den årvågne indkøber har nok opdaget, at det kan være e halvdyr fornøjelse, og at det billigere toastbrøds-alternativ ikke helt lever op til kvaliteten. Men det er der en løsning på!! For den nette sum af 7.95 får man i Aldi et groft sandwichbrød der er frisk og lækkert og i store skiver, som vi kender det fra andre butikker. Så det er bare afsted ;)

Grillet Tuntoast til 2 personer


Ingredienser:

4 skriver groft sandwichbrød
1 ds. tun i vand
1 dl. Cheasy Fraiche
2 tsk. citronsaft
salt og friskkværnet peber
1/4 bdt. persille, hakket
4 skiver ost (jeg bruger det man køber skiveskåret)
2 tomater i skiver

Fremgangsmåde:

1. Rør tun, Cheasy Fraiche, citronsaft, persille, salt og peber sammen og smør det på de fire skiver brød.

2. Læg en skiver ost og 3-4 skiver tomat på hver skive brød.

3. Grill i ovnen 5-10 min til osten er smeltet og brødet er sprødt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar