mandag den 1. oktober 2012

Steakburger med Sennep og Hytteost




Burger er en af de der retter, der bare egner sig bedre end andre på en søndag. Man behøver hverken have festet eller have tømmermænd for at have det sådan, og burgeren behøver faktisk heller ikke at være usund. Det er bare comfort-food, og det er hvad søndage er bygget til :)

Denne burger er overhovedet ikke usund, især ikke hvis man vælger en grov burgerbolle, så gå bare ombord. Der kan med fordel sorteres f.eks. kartoffelbåde og en grøn salat til.

Opskriften er fra Magasinet Mad!, og jeg har kun lavet ganske lidt om på den. Jeg skriver den som jeg har lavet den.

Steakburger med Sennep og Hytteost til 2 personer


Ingredienser:

1 tykstegssteak, ca. 150 g.
salt og friskkværnet peber
2 burgerboller, gerne grove
1 spsk. sennep
1 dl. hytteost
½ potte brøndkarse
1 spsk. hakket persille

Fremgangsmåde:

1. Krydr steak'en med salt og peber og steg den 2-3 min på hver side.

2. Lad den hvile i 5 min og skær den i tynde skiver.

3. Varm burgerbollerne og flæk dem.

4. Smør alle fire halve med sennep og hytteost og drys persille på underbollerne.

5. Læg brøndkarse over persillen og læg steakskiver ovenpå.

6. Læg bollerne sammen og server, evt. med det valgte tilbehør. 



Burgerbolle smurt med sennep

Burgerbolle med sennep, hytteost og persille

Burger klar til at blive lagt sammen




Ingen kommentarer:

Send en kommentar