onsdag den 14. november 2012

Hot&Sour Suppe med Rejer og Nudler



Jeg elsker suppe, jeg elsker spicy mad og jeg elsker rejer. To af tingene fungerede i denne suppe. Jeg valgte at bruge ganske almindelige kogte rejer, som man kan købe i supermarkedet, og det gik meget godt i første halvdel af første portion, men den varme suppe kogte rejerne for meget, så jeg har ændret opskriften til hvordan jeg vil gøre næste gang i stedet for, hvad jeg rent faktisk gjorde. Om det fungerer ved jeg ikke med sikkerhed, men jeg har en antagelse af, at det bliver ganske godt :)

Hot&Sour Suppe med Rejer og Nudler til 2-3 personer


Ingredienser:

1 tsk. olie
½ tsk. sambal oelek
2 cm. ingefær, finthakket
2 fed hvidløg, finthakket
1,2 liter hønsebouillon
200 g. rejer
1 spsk. fiskesauce
200 g. sugarsnaps, halveret på skrå
120 g. risnudler
1 lime, saft og revet skal

Fremgangsmåde:

1. Opvarm olien og steg sambal oelek, ingefær og hvidløg kortvarigt. 

2. Tilsæt bouillon, bring i kog og kog 10 min.

3. Tilsæt fiskesauce, sugarsnaps, nudler, limesaft og limeskal, bring i kog og kog 3 min.

4. Server med godt brød og kolde, afdryppede rejer, der tilsættes suppen lidt efter lidt mens man spiser. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar