onsdag den 7. november 2012

Hvidløgskotelet og Spicy Couscoussalat




Dette er endnu en opskrift fra Netto-kogebogen "Rigtig nem mad". Igen har jeg lavet en del om i opskriften, blandt andet ved at udskifte bulgur med couscous. At kalde couscoussalaten spicy siger ikke så meget. Den er nemlig ikke særlig stærk, og hvis jeg laver retten igen en anden gang, vil jeg uden tvivl øge krydderimængden. Især smagen af karry er jeg helt vild med, så den kan ikke få for meget ;)



Hvidløgskotelet og Spicy Couscoussalat til 2 personer


Ingredienser:

120 g. couscous
4 dl. grønsagsbouillon
2 tsk. olivenolie
½ tsk. spidskommen
1 tsk. karry
salt og friskkværnet peber
16 cherrytomater
4 tsk. citronsaft
2 tsk. olivenolie
2 svinekoteletter
1 fed hvidløg i tynde skiver
1 tsk. smør
2 kviste rosmarin
koriander

Fremgangsmåde:

1. Kom couscous i en skål og hæld bouillon over. Læg en tallerken over og lad det trække fem min.

2. Varm olivenolie i en gryde og steg spidskommen og karry ca. 2 min.

3. Tilsæt couscous, salt og peber og vend det rundt. Tag af varmen og lad det køle lidt.

4. Skær tomaterne i kvarte og vend dem med citronsaft og olivenolie. Stil til side. 

5. Skær en lomme i hver kotelet.

6. Fyld hvidløg, smør og rosmarin i lommerne og luk med en kødnål. 

7. steg koteletterne til de er gennemstegt.

8. Vend tomater og hakket koriander i couscous'en og server med koteletterne og evt. en skål salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar