tirsdag den 20. november 2012

Varm Pastasalat med Soltørrede Tomater



Jeg fandt denne opskrift i et lille hæfte med Lene Hanssons opskrifter. Hendes principper er lige min kop the, men det betyder jo ikke, at opskrifter ikke kan være fortrinlige. Dette er måske ikke så meget en pastasalat, som en pastaret, men det er egentlig også ligemeget, for den er super lækker. Meget fyldig i smagen og krydret uden at være stærk.

Jeg spiste pastaretten til et stykke grillet tun, men den kan også tilsættes kikærter ellers spises til alt muligt andet.

Varm Pastasalat med Soltørrede Tomater til 2 personer


Ingredienser:

120 g. pasta, jeg foretrækker spiraler
1 spsk. olie
2 fed hvidløg, hakket
½ tsk. sambal oelek
2 forårsløg
25 g. soltørrede tomater, jeg køber de hakkede
6 cherrytomater i kvarte
15 g. pinjekerner
200 g. frisk spinat
½ tsk. oregano
salt og friskkværnet peber

Fremgangsmåde:

1. Kog pastaen og køl den straks i koldt vand. Lad den dryppe af.

2. Steg hvidløg og sambal oelek kort i olien. 

3. Hæld pasta, forårsløg, soltørrede tomater og pinjekerner på panden og steg 3-5 min ved middel varme. 

4. Tilsæt spinat og steg til den "falder sammen". 

5. Tilsæt oregano, salt og peber, tag af varmen og rør tomaterne i. 

6. Server som tilbehør. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar