torsdag den 6. december 2012

Æggekage med Skinke og Peberfrugt




Som I nok har opdaget, så er jeg ret glad for æggekage. Både den mere traditionelle slags og den slags der er stop fuld af ris, pasta, kartofler og lignende. Denne er af den mere traditionelle slags, men som altid bager jeg den i ovnen fremfor på panden, da jeg ganske enkelt synes, at det bliver bedst.

Denne gang er det en MEGET nem version, der tilmed er sund og fuld og gode, sunde grønsager. Jeg spiste æggekagen med et stykke brød til. Retten er virkelig egnet til en aftenmad, hvor det skal gå hurtigt, og den er særdeles børneegnet.


Æggekage med Skinke og Peberfrugt til 2 personer


Ingredienser:

2 tsk. olie
2 peberfrugter
4 forårsløg
200 g. skinkestrimler eller tern
4 æg
1 dl. mælk
salt og peber
1 lille bdt. purløg

Fremgangsmåde:

1. Steg peberfrugter i strimler og forårsløg i skiver i olie ca. 5 min.

2. Tilsæt skinken, steg med et øjeblik og hæld i et ildfast fad.

3. Pisk æg og mælk sammen og tilsæt salt, peber og purløg. Hæld det over skinke og grønsager.

4. Stil fadet i ovnen ved 200 grader i ca. 10 min og server med brød.

ProPoints: 8 points per person


Ingen kommentarer:

Send en kommentar