torsdag den 3. januar 2013

Kokostoppe med Chokoladebund


I dag er det min fødselsdag, og i den forbindelse får jeg gæster en hel del gange de næste tre dage. Lørdag kommer der nogle fastre og kusiner til kaffe og kage, og til det har jeg i dag bagt kokostoppe med chokoladebund. Opskriften er fra Amo, og da vi kun bliver 5 til kaffe, besluttede jeg at halvere opskriften, der skulle give 60 små toppe. Amo's definition af "små" er tilsyneladende en lidt anden end min, for i hvert fald fik jeg 75 kokostoppe, som jeg vil kalde normal af størrelse. 


Kokostoppe med Chokoladebund, 75 stk.


Ingredienser:

4 æggehvider
250 g. sukker
1 tsk. eddike
250 g. kokosmel
15 g. mel
150 g. mørk chokolade

Fremgangsmåde:

1. Pisk æggehviderne stive. Tilsæt sukker og eddike og pisk til massen er sej. 

2. Vend kokos og mel i dejen med en dejskraber.


3. Kom massen i en sprøjtepose og sæt høje toppe på bagepapir. 

4. Bag 8-10 min ved 175 grader. Afkøl. 

5. Smelt 100 g. chokolade over vandbad og tag af varmen. Smelt resten af chokoladen deri. 

6. Dyp toppene i chokoladen, sæt dem på bagpapir og lad dem afkøle i et koldt rum eller køleskabet. Opbevares lufttæt og køligt

ProPoints: 1 point pr. kokostop

Ingen kommentarer:

Send en kommentar