torsdag den 10. januar 2013

Marcipansnegle med Chokolade


Dette er endnu et bagværk fra min fødselsdag. Gærkager er en fantastisk ting, når der skal kage til, og kalorieindholdet ikke behøver være alt for højt, og jeg bager alt for tit kanelsnegle til mine gæster, så denne gang skulle gærkagen være en anden, og valget faldt på denne Amo opskrift. Der er temmelig meget marcipanfyld i sneglene, og det flyder ud under bagning, men modsat kanelsnegle går det ikke til spilde, men bliver i stedet til en kransekageagtig masse, og det er kun et plus :)

Marcipansnegle med Chokolade, 12 stk. 


Ingredienser:

Dej:
25 g. gær
1 dl. mælk
½ tsk. salt
1 tsk. sukker
1 æg
50 g. smør
250 g. mel

Fyld:
200 g. marcipan
125 g. sukker
1 æg
50 g. finthakket chokolade

Fremgangsmåde:

1. Opløs gæren i mælk og tilsæt salt, sukker, æg, smør og mel. Æt grundigt. 

2. Hæver lunt og tildækket 30 min. 

3. Rul dejen ud til ca. 30x40 cm.

4. Rør marcipan, sukker, æg og chokolade sammen og smør det på dejen. 

5. Skær dejen i 12 strimler, sno dem og form dem til snegle. Læg dem på bagepapir. 

6. Hæver lunt og tildækket 30 min. 

7. Bager 12-15 min ved 200 grader. Afkøler på en rist. 

ProPoints: 7,5 point pr. snegl



Ingen kommentarer:

Send en kommentar