torsdag den 31. januar 2013

Pasta med Rejer i Tomatflødesauce



For nylig købte jeg nogle kogebøger i Kvickly, som jeg længe har haft kig på. De hedder alle sammen noget med "Spis xxx" og koster normalt 49 kr. Jeg fik dem 20 kr., så endte jo med at købe 4, hvor kategorierne passede til min smag - bl.a. Spis Varmt og Spist Krydret. Denne ret er fra Spis Varmt, og det var en rigtig lækker aftensmad. Det undrede mig dog at der ikke var tilsat nogen form for krydderi ud over basilikum, så det har jeg selv gjort.

Pasta med Rejer i Tomatflødesauce til 2 personer


Ingredienser:

100 g. pasta, jeg brugte penne
2 tsk. olie
2 fed hvidløg
200 g. rejer
250 g. tomater
1 spsk. strimlet basilikum
1 dl. hvidvin
1½ dl. madlavningsfløde 4 %
salt og peber
basilikum til pynt

Fremgangsmåde:

1. Kog pastaen.

2. Hak hvidløget fint og svits det 1-2 minutter i olie på en stor pande.

3. Skær tomaterne i tern og tilsæt sammen med basilikum. Steg 3-4 min. til tomaterne er bløde. 

4. Tilsæt vin og fløde, bring i kog og lad det simre 2 min. 

5. Blend saucen jævn, hæld tilbage på panden, varm op og smag til med salt og peber.

6. Tilsæt rejer og drænet pasta og server pyntet med basilikum og med en skål salat til.

ProPoints: 10 points per person

2 kommentarer:

  1. Det er nogle supergode kogebøger, jeg er også faldet for en 3-4 stykker af dem :)

    SvarSlet
  2. Det ser rigtig lækkert ud og samtidig hurtigt at lave. Den skal jeg prøve.

    SvarSlet