onsdag den 20. februar 2013

Asiatisk Sataysuppe med Kylling



Jeg har virkelig fået øjnene op for supper. Og denne er ingen undtagelse: Blød kokosmælk, fed peanutbutter, skarp ingefær, sød hvidløg og masser af lækre grønsager. Jeg blev virkelig overrasket over, hvor godt denne opskrift fungerede. Den er fra en lille billig kogebog med det simple navn "Wok", men den er i høj grad værd at bruge 30  min på at trylle frem :D


Asiatisk Sataysuppe med Kylling til 2 personer


Ingredienser:

125 g. nudler
2 tsk. olie
200 g. kyllingebryst
4 forårsløg
2 cm. frisk ingefær
2 fed hvidløg
8 dl. hønsebouillon
165 ml. kokosmælk 6 %
3 tsk. rød karrypasta
3 spsk. peanutbutter
2 spsk. sojasauce
2 røde peberfrugter
120 g. ærter

Fremgangsmåde:

1. Svits kyllingen i olie i en wok. 

2. Tilsæt forårsløg i skiver og finthakket hvidløg og ingefær og svits kort.

3. Tilsæt bouillon, kokosmælk, karrypasta, peanutbutter og sojasauce. Bring i kog og kog ca. 5 min. 

4. Tilsæt peberfrugter i små tern og ærter og kog 4-5 min. 

5. Læg kogte nudler i bunden af tallerkenerne og hæld suppe over.

ProPoints: 14 points per person



Ingen kommentarer:

Send en kommentar