søndag den 3. februar 2013

Varmrøget Ørredsalat



Noget af det bedste ved weekenden er, at jeg har tid til at lave en ordentlig frokost i stedet for hverdagens bolle med skinke, eller hvad jeg nu lige finder på at smide sammen i farten. Jeg havde en rest røget ørred i fryseren fra en julefrokost, og hos BBC Good Food fandt jeg denne opskrift som jeg kun har ændret ganske lidt. Hvis opskriften fordobles passer det med en almindelig pakke røget ørred, og så er der enten til 4 personer eller til to dage.

Varmrøget Ørredsalat til 2 personer


Ingredienser:

65 g. varmrøget ørred
½ tsk. knust peberrod
60 g. Cheasy Fraiche
½ tsk. citronsaft
friskkværnet peber
2 grovboller eller fire skiver groft brød
1/4 agurk
1 tomat
1 håndfuld brøndkarse

Fremgangsmåde:

1. Findel fisken i en skål og rør sammen med Cheasy Fraiche, peberrod, citronsaft og peber.

2. Rist brødet.

3. Læg agurkeskiver og brøndkarse på brødet, fordel fisken herover og læg tomatbåde øverst. 

ProPoints: 6 points per person



2 kommentarer:

  1. Light, simple and easy! Flavorful and great recipe!

    I just discovered your blog and browsed through some of your recipes, they all look scrumptious!

    Even if I have to use the translator I really enjoy reading your posts :)

    I'm a new follower!

    Michela

    SvarSlet
  2. Hi Michela

    Thank you for the flattering words. I am glad that you go through the trouble of understanding the weird translations. Please ask if something comes out weird :)

    I hope that you will keep enjoying reading the blog :)

    Tina

    SvarSlet