mandag den 22. april 2013

Stegte, Krydrede Ris med Pinjekerner




En af de ting, jeg synes virkelig gør en forskel i et måltid, er, om tilbehøret er spændende. Kød kan være nok så godt, men hvis tilbehøret er noget hø, så gør det ikke den store forskel. Så jeg er altid på jagt efter nye spændende måder at lave helt almindelige ris, pasta og kartofler. Denne ret er ikke decideret stærk, men den har en del smag, så jeg har ikke tag'et den som "børnevenlig". Børn der er vant til velkrydret mad kan dog sagtens spise det. 



Stegte, Krydrede Ris med Pinjekerner til 2 personer


Ingredienser

100 g. basmatiris
½ løg
1 spsk. olie
½ spsk. karry
½ spsk. gurkemeje
2 kanelstænger
6 kardemommekapsler
25 g. pinjekerner
salt

Fremgangsmåde:

1. Kog risene i letsaltet vand 10 min, hæld vandet fra og lad risene hvile i gryden 10 min. 

2. Steg karryen godt i olie på en dyb pande. Tilsæt finthakket løg og steg 1 min. 

3. Tilsæt gurkemeje, indholdet af kardemommekapslerne og kanelstænger og steg kort.

4. Tilsæt risene og steg 5-6 min. 

5. Rist pinjekernerne på en tør pande og tilsæt dem sammen med salt. Server

ProPoints: 6½ points per person

Ingen kommentarer:

Send en kommentar