fredag den 14. juni 2013

Kyllingegryde med Bacon i Tomatflødesauce

Ugens tema: Gryderetter med fløde





Champignon, bacon, løg, tomat og fløde - det kan bare ikke gå galt! Denne gryderet er en rigtig lækkerbisken med mør kylling og en super smagfuld sauce. Jeg spiste gnocchi til men alle typer pasta passer fint. 

Kyllingegryde med Bacon i Tomatflødesauce til 2 personer


Ingredienser:

50 g. bacontern
200 g. champignon
1 spsk. oliemargarine
2 kyllingefileter
1 løg
1 fed hvidløg
½ karton tomatpassata
1½ dl. hønsebouillon
1½ dl. madlavningsfløde 4 %
salt og peber
1 spsk. finthakket persille
1 spsk. frisk timian

Fremgangsmåde:

1. Svits bacontern i en gryde og tag det op.

2. Skær champignon i kvarte og steg dem i baconfedtet til de er brune og bløde. Tag dem op.

3. Skær kyllingefileterne i halve og brun dem i gryden i oliemargarine. Tag dem op.

4. Hak løg og hvidløg fint og steg det i oliemargarinen til det er blødt, 2-3 min. 

5. Tilsæt tomat, bouillon og fløde, bring i kog og tilsæt bacon, champignon og kylling. Læg låg på og lad saucen simre 8 min ved lav varme.

6. Smag til med salt og peber og tilsæt persille og timian. Kog få min og tjek at kyllingen er gennemstegt. Server med pasta.

1 kommentar:

  1. Jeg brugte kyllingelever+hjerter, 4 tomater og 2 tsk koncentreret tomat,ingen persille.
    Smagte mums �� Tak

    SvarSlet