tirsdag den 25. juni 2013

Lasagne med Parmaskinke og Ricotta

Ugens tema: Lasagne





Denne lasagne lavede jeg Skt. Hans aften til min mor og jeg, og det er en rigtig italiener med parmaskinke, ricottaost og parmesan. 


Lasagne med Parmaskinke og Ricotta til 3 personer


Ingredienser:

200 g. friske lasagneplader
25 g. fintrevet parmesanost
1 tsk. trøffelolie

Sauce:
2 spsk. oliemargarine
2 spsk. mel
5 dl. mælk
75 g. fintrevet parmesanost
1 tsk. salt
peber

Fyld:
150 g. parmaskinke
75 g. valnødder
1 løg
2 fed hvidløg
250 g. ricotta
1 tsk. trøffelolie
1/4 tsk. salt
peber

Fremgangsmåde:

1. Opvarm oliemargarinen, tilsæt lidt mælk og pisk melet ud heri. Tilsæt resten af mælken, varm godt igennem og kog 1-2 min ved svag varme. 

2. Tag gryden af varmen og tilsæt parmesanost, salt og peber.

3. Skær skinken i strimler og rør den sammen med grofthakkede valnødder, finthakket løg og hvidløg, ricotta, salt, peber og trøffelolie. 

4. Smør et ildfast fad (20x25 cm) og del lasagnepladerne i 4 dele. 

5. Læg lasagneplade i bunden, hæld 1/4 af saucen over og dæk med 1/3 af ricottafyldet. Gentag 2 gange og slut med lasagneplade og sauce. 

6. Drys med parmesan og gratiner 15 min ved 200 grader.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar