tirsdag den 4. juni 2013

Pølsesalat med Kartofler

Ugens tema: Hotdogpølser





Igår havde jeg møde på skolen, og når jeg har det bliver jeg ofte derude og arbejder hele eftermiddagen. Det betyder at aftensmaden enten er i en madkasse eller består af pizza. Det sidste er jeg ikke den store fan af, og slet ikke på en helt almindelig hverdag, så madkassen vandt. Samtidig var jeg i søndags til fødselsdag på sydfyn, og havde brug for noget meget nem aftensmad når jeg kom sent hjem.

Derfor lavede jeg i lørdags denne salat med hotdogpølser og kartofler. En rigtig "dansker" med nye kartofler, pølser, purløg, radiser og creme fraiche dressing. Rigtig lækkeri! Jeg spiste salaten til aftensmad, men den kan nemt udgøre en ret i en buffet, en frokost eller en madpakke. 

Pølsesalat med Kartofler til 2 personer


Ingredienser:

Salat:
½ icebergsalat
400 g. små nye kogte kartofler
4 hotdogpølser
½ bdt. radiser
½ bdt. purløg

Dressing:
1½ dl. Cheasy Fraiche
1 tsk. sennep
½ tsk. citronsaft
salt og peber

Fremgangsmåde:

1. Bring en gryde vand i kog og tag den af varmen. Læg pølserne i og lad dem ligge 10 min under låg. Tag dem op og læg dem i køleskabet til de er helt kolde.

2. Snit icebergsalat, skær kartofler i halve eller skiver alt efter størrelse, skær radiser i skiver og klip purløget.

3. Læg salaten i bunden af en glasskål. Læg kartofler over. Så pølser i skiver, radiser og til sidst purløg.

4. Rør Cheasy Fraiche sammen med sennep, citronsaft, salt og peber og fordel over salaten. Pynt med lidt purløg og server.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar