tirsdag den 24. september 2013

Pizza med Rødbede og Gedeost




Jeg fandt denne pizza i Føtex' eget blad Mood, og tænkte at den måtte jeg prøve. Men da jeg ikke bryder mig om blåskimmelost skiftede jeg det ud med gedeost. Jeg lavede desuden pizzaen som en lynpizza med pizza tortillas. Den kan selvfølgelig laves med almindelige pizzabunde.

Pizza med Rødbede og Gedeost til 2 personer


Ingredienser:

2 pizza tortillas
100 g. revet ost 13 %
1 rødbede
100 g. gedeost i rulle
peber
1 håndfuld rucola

Fremgangsmåde:

1. Fordel revet ost på pizzabundene.

2. Skræl rødbeden og skær den i papirtynde skiver, gerne på et mandolinjern. Fordel skiverne på pizzaerne. 

3. Skær gedeosten i tern eller smuldr den og fordel over pizzaerne.

4. Bag ca. 10 min ved 200 grader til osten er smeltet og rødbederne møre. 

5. Drys med peber og fordel rucola på de to pizzaer før servering og server med en stor skål salat. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar