fredag den 11. oktober 2013

Brownies med Peanuts



I weekenden var min mor på besøg, og når hun melder sin ankomst bager jeg gerne en lækker kage. Denne omgang faldt valget på denne brownie med peanuts, som jeg fandt hos Louis og Bearnaisen

Brownien er uden bagepulver og med meget lidt mel, så det er virkelig en lækker og konfektagtig lækkerbisken. Og de saltede peanuts står virkelig godt til den søde og bløde dej. Jeg serverede brownien med Cheasy Fraiche, men flødeskum og vanilleis ville også være super godt.

Jeg skriver opskriften, som jeg lavede den.

Brownies med Peanuts, 12 stykker


Ingredienser:

150 g. mørk chokolade
125 g. smør
4 spsk. peanutbutter, creamy eller crunchy
150 g. sukker
2 æg
3 spsk. kakao
1 tsk. vanillesukker
90 g. mel
100 g. saltede peanuts
50 g. hakket chokolade

Fremgangsmåde:

1. Smelt smør, peanutbutter og chokolade i en gryde ved svag varme og lad det køle lidt af.

2. Pisk æg og sukker luftigt og skummende.

3. Bland mel, kakao og vanillesukker og pisk det i æggene.

4. Pisk chokoladeblandingen i på laveste trin til dejen er jævn.

5. Rør grofthakket chokolade og peanuts i dejen og hæld den i en 20x30 cm. bradepande beklædt med bagepapir.

6. Bag ca. 15 min ved 175 grader. Hold godt øje med kagen - den må ikke blive gennembagt.

7. Tag kagen ud af formen og lad den køle godt af på en rist. Opbevar den i en lufttætbeholder (f.eks. en stor plastbøtte). 


2 kommentarer:

  1. kan man godt lade vær med at putte sukker i ??

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du vil udelade sukkeret skal du erstatte det med f.eks. "perfect fit" og følge anvisningen på pakken. Det erstatter også noget af smørret. Resultatet kan jeg ikke udtale mig om. Alternativt kan du prøve at finde en brownie opskrift baseret på f.eks. tørret frugt og så tilsætte peanuts og chokolade som i denne opskrift.

      Slet