mandag den 28. oktober 2013

Krydret Couscous med Kylling og Butternut Squash




Denne ret var oprindelig et tilbehør uden kylling, og den kan sagtens laves sådan. Du udelader bare kyllingen. Men jeg stod og manglede noget let og hurtig aftensmad, så jeg tilsatte lidt kylling, og så var det pludselig en fin aftensmadsret. 

Jeg er ret ny i den store verden af butternut squash, men jeg må indrømme, at jeg er faldet fuldstændig for den. I denne ret er squashen ovnristet i små tern, og de er simpelthen så lækre. Bløde og faste på en gang og med en lækker nødeagtig smag.

Opskriften er Claus Meyers og stammer fra hans Almanak. Jeg har lavet en smule om på opskriften, og skriver den som jeg lavede den. 

Krydret Couscous med Kylling og Butternut Squash til 2 personer


Ingredienser:

100 g. couscous
1/4 tsk. stødt kartdemomme
1/4 tsk. stødt kanel
1/4 tsk. stødt chili
salt og peber
1/4 liter kogende vand
150 g. butternut squash uden skræl
2 tsk. olie
½ tsk. tørret mynte
30 g. rosiner
½ citron
100 g. stegt kylling

Fremgangsmåde:

1. Kom couscous, krydderier, saft og skal af citronen og vand i en skål, rør rundt og læg en tallerken over. Lad det stå 10 min. Køl af.

2. Skær squash i ½x½ cm. tern og put dem i en plastikpose med olie og lidt salt. Ryst posen godt. Hæld ternene ud på bagepapir på en bageplade og bag dem 5 min ved 200 grader. Lad dem køle lidt af.

3. Bland couscous, græskar, mynte og kylling i tern og server.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar