mandag den 21. oktober 2013

Lynhurtig Curry med Rejer



Denne lynhurtige hverdagscurry kan få den geografiske identitet du ønsker. Bruger du almindelig rød, gul eller grøn karrypasta, som kan købes i supermarkedet, så vil den blive øst-asiatisk. Bruger du derimod f.eks. korma-karrypasta, så vil den blive indisk. Jeg brugte en gul karrypasta, og skriver derfor dette i opskriften. 

Lynhurtig Curry med Rejer til 2 personer


Ingredienser:

2 spsk. gul karrypasta
2 tsk. olie
1 løg
2 fed hvidløg
250 g. rejer
400 g. tomatpassata
1 bdt. koriander
100 g. basmatiris

Fremgangsmåde:

1. Hæld risene i en gryde og tilsæt godt med vand og 1 tsk. salt. Bring i kog og kog under låg ved svag varme 10 min. Hæld vandet fra og hæld risen tilbage i gryden. Lad den trække 10 min.

2. Snit løg, hvidløg og koriander fint.

3. Svits løg og hvidløg i olie ved middel varme 3-4 min.

4. Tilsæt karrypasta og steg 2 min. 

5. Tilsæt passata og bring i kog. Lad det koge ca. 5 min ved kraftig varme, så det tykner lidt. Smag til med salt.

6. Tag gryden af varmen og tilsæt rejer og koriander. Lad det stå 1 min og varme. Server med ris.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar