torsdag den 10. oktober 2013

Tex Mex Pizza




En af de ting der gør, at jeg ikke spiser pizza helt så tit som jeg måske gerne ville, er, at det er meget svært at holde en pizza nede i kalorier, primært pga. bunden. Derfor har jeg trods skepsis længe gerne ville prøve Santa Marias Pizza tortillas, og det har jeg gjort nu. En pizza tortilla vejer 70 gram, hvilket er et godt stykke under halvdelen af en almindelig pizzabund, som jeg plejer at bage. Resultatet blev faktisk rigtig godt. Bunden blev sprød og lækker selv om jeg puttede temmelig meget mere fyld på en jeg normalt gør, og det er bestemt ikke sidste gang jeg forsøger mig med det her.

Jeg har brugt en hot tacosauce, hvilket gør pizzaen ret stærk, men den kan nemt skiftes ud med en medium eller mild sauce.

Tex Mex Pizza til 2 personer


Ingredienser:

2 pizza tortillas
1 glas hot tacosauce
1 ds. majs
1 ds. kidneybønner
salt og peber
100 g. revet ost 13 %
Frisk koriander

Fremgangsmåde:

1. Skyld kidneybønnerne og lad dem dryppe af. Hæld vandet fra majs og lad dem dryppe af.

2. Rør tacosauce sammen med majs, kidneybønner, salt og peber. 

3. Læg de to tortillaer på bagepapir og fordel fyldet herpå. Det bliver et tykt lag. Drys osten over og bag 8 min ved 250 grader.

4. Pynt med koriander og server.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar