torsdag den 7. november 2013

Grov Grønsagsgratin




Efteråret er rodfrugtetid, og i denne ret kan du bruge lige præcis de rodfrugter du vil. Jeg har valgt nogle, men du kan nemt erstatte dem med det du foretrækker eller det du lige har i køleskabet. Jeg spiste retten som en hovedret, men den vil også gøre sig godt som tilbehør til noget kød. 

Grov Grønsagsgratin til 2 personer 


Ingredienser:

300 g. kartofler
2 gulerødder
1 porre
200 g. savoykål
125 g. Cheasy Fraiche 5 %
1 tsk. mel
½ spsk. sennep
salt og peber
100 g. revet ost 13 %

Fremgangsmåde:

1. Skræl kartoflerne og skær dem i tern. Skræl gulerødderne og skær dem i skiver. Skær savoykålen i smalle både og skær porren i skiver.

2. Kog kartoflerne 5 min i letsaltet vand.

3. Tilsæt grønsagerne til kartoflerne og kog 5 min mere. Hæld vandet fra og lad det dryppe godt af.

4. Rør Cheasy Fraiche med mel, sennep, salt og peber.

5. Fordel grønsagerne i et smurte ildfast fad. Fordel Cheasy Fraiche derover og sørg for at det kommer ned mellem grønsagerne. Drys osten øverst. 

6. Gratiner 30 min ved 200 grader og server.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar