tirsdag den 26. november 2013

Helsebixen

Dette er et sponsoreret indlæg.




For et stykke tid siden fik jeg et tilbud om at prøve www.helsebixen.dk Tilbudet bestod i, at jeg kunne vælge varer for 200 kr. og teste dem derhjemme. 

Helsebixen er en onlinebutik med et stort udvalg indenfor kosttilskud, personlig pleje, homøopati, naturlægemidler, fødevarer, husholdningsartikler og meget andet. 

Jeg er hverken særlig helse-agtig eller økologisk, men det viste sig hurtigt, at det ikke betød det store. For helsebixen er en guldgrube af varer, som jeg tidligere har haft svært ved at få fat i, bl.a. sjove karrypasta'er og mindre kendte bønnevarianter. Det var derfor ikke særlig svært at finde nogle varer jeg gerne villle prøve - udfordringen kom i at skære ned bagefter hehe. 

Jeg endte med en bestilling der indeholdt smørbønner, sorte bønner, Puy-linser, Madras karrypasta og en lækker plade chokolade. Varerne kom få dage efter, at jeg havde sendt min bestilling til helsebixen, og de blev leveret ved døren. Ved første øjekast var pakken ikke særlig godt pakket. Poserne med bønner stak lidt ud i hjørnerne, og jeg var lidt bekymret for glasset med karrypasta. Det viste sig dog heldigvis, at det var forsvarligt pakket i bølgepap. 

Jeg har prøvet alle varerne af, og vil her fortælle lidt om dem. 


Jeg ELSKER chokolade, så jeg var ikke i tvivl om, at jeg ville prøve en af de mange chokoladevarianter, som helsebixen sælger. Og den var også virkelig lækker og cremet, og smagte af luksus og kvalitet. 


De sorte bønner er virkelig lette at have med at gøre. De forblev faste efter iblødsætning og kogning, og de gjorde sig virkelig godt i en lidt anderledes caesarsalat. Virkeligt velsmagende, og jeg er glad for at jeg bestilte den store pose.


Denne type linser (delikatesselinser/Puy linser) koger ikke ud, og de er derfor nemme at have med at gøre og smager virkelig godt. Det gode ved linser er, at de ikke skal udblødes. De skal blot koge 15 min, så de er ikke mere besværlige end ris og pasta. Linserne var virkelig gode og smagte præcis som de skulle i en lækker pastasalat


Butterbeans er noget større end andre typer bønner, og man skal være opmærksom under kogningen, da de let får for meget og bliver tørre. Men koger man dem rigtigt får de en cremet og smøragtig konsistens (deraf navnet). Jeg prøvede dem i en lækker fransk gryderet med kylling. 


I Danmark kender vi bedst de østasiatiske karrypasta'er men der findes mange andre varianter, og især de indiske kan gøre madlavningen virkelig meget nemmere. Jeg prøvede denne karrypasta i en Mulligatawny, og den var virkelig god. Kendetegnende for de fleste gode karrypasta'er er, at de er ret stærke og dermed drøje i bruge. Det gælder også denne karrypasta, så der skal ikke for meget i. Helt klart en vare jeg vil købe igen en anden gang.

Alt i alt har min oplevelse med helsebixen været virkelig god. Og selv om priserne ikke ligefrem er lave, så er de heller ikke højere end supermarkedernes priser på økologiske varer. Jeg havde nok ikke fundet vej derind, hvis ikke jeg havde fået det fine tilbud, som jeg fik, og det er helt sikkert, at jeg ikke har været der sidste gang. Så uanset om man går op i helse og økologi eller ej, så er der helt sikkert varer derinde, som man med fordel kan købe online, og som man måske endda har svært ved at finde andre steder. Og når service og forsendelse tilmed er i top, så er det en klar anbefaling herfra.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar