lørdag den 23. november 2013

Jægerbrød




Det blev igen tid til at fylde fryseren med lækre grovboller, og denne gang faldt valget på Amo's Jægerbrød. Hvis man ønsker at bage hele brød, så formes dejen bare til tre brød, som bager 40 min. Men jeg foretrækker boller, da jeg hver morgen har en bolle med, som jeg spiser i bussen på vej til job. 

Jægerbrød, 24 boller


Ingredienser:

1 pk. gær
4 dl. vand
1 flaske hvidtøl
25 g. oliemargarine (eller olie)
1 spsk. salt
300 g. rugmel
ca. 1 kg. hvedemel

Fremgangsmåde:

1. Rør gæren ud i lunkent vand.

2. Tilsæt hvidtøl, oliemgarine, salt og rugmel og rør godt.

3. Tilsæt hvedemel lidt efter lidt til konsistensen er rigtig og ælt godt.

4. Dejen hæver lunt og tildækket 1-1½ time. 

5. Ælt dejen godt igennem, del den i 24 og form til boller, der sættes på bagepapir på to bageplader.

6. Hæver lunt og tildækket 30 min. 

7. Bag en plade ad gangen ca. 10 min ved 225 grader. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar