søndag den 15. december 2013

Chokosnitter




Jeg husker et besøg hos min onkel, da jeg var omkring 10 år gammel. Vi fik en kagedåse med hjem, som var fuld af chokosnitter. Sprøde chokoladekager med masser af sukker på. I år blev året, hvor jeg ville prøve at lave dem selv, og opskriften får I her. Kagerne fik dog ikke den sprødhed jeg husker fra dengang, så jagten på chokosnitterne fortsætter, men de smager nu ganske fortrinligt alligevel. Opskriften er Amo's.

Chokosnitter, ca. 80 stk.


Ingredienser:

500 g. mel
185 g. flormelis
375 g. blødt smør
1 æg
40 g. kakao
1½ tsk. bagepulver

1 æg
perlesukker

Fremgangsmåde:

1. Alle ingredienserne, undtaget 1 æg og perlesukker, blandes i en skål og æltes til en glat dej.

2. Dejen deles i 8 stykker. Hvert stykke trilles til en pølse der lægges på bagepapir på den lange led af en bageplade. Den trykkes flad. Fugt fingrene med koldt vand, så er det nemmere at trykke dejen flad. Forsæt med resten af dejen.

3. Stængerne pensles med sammenpisket æg og drysses med perlesukker. 

4. Bager 10-12 min ved 200 grader. Skær straks stængerne i skrå stykker og afkøl på bagepapir på køkkenbordet.

5. Opbevar i kagedåse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar