fredag den 27. december 2013

Pulled Pork




Der er stadig mange mennesker, der ikke har smagt pulled pork, og det synes jeg simpelthen er synd. Det er super nemt at have med at gøre, og så smager det fantastisk. Og det kan sagtens serveres for gæster. 

Opskriften er fra Loui og Bearnaisen, og det er helt klart også min nye favorit pulled pork. Jeg lavede opskriften som den står hos Louise, og det er sådan jeg gengiver den her.

Jeg serverede min pulled pork i burgers med min favorit coleslaw, som du finder her, og mayonnaisedressingen som du finder her. Dressingen kan erstattes af barbequesauce, som også smager fantastisk til.

Pulled Pork til 8 personer personer


Ingredienser:

ca. 1,7 kg. nakkekam
50 g. brun farin
50 g. paprika
2 spsk. peber
2 spsk. salt
1 tsk. hvidløgspulver
1 tsk. løgpulver
1 tsk. røget paprika

Fremgangsmåde:

1. Bland farin, paprika, peber, salt, hvidløgspulver, løgpulver og røget paprika i en skål.

2. Læg kødet i en stor plastpose og hæld krydderierne deri. Bind knude på posen og fordel krydderierne inde i posen med hænderne.

3. Læg posen i køleskabet til næste dag.

4. Tag kødet ud af posen og læg det i et ildfast fad eller en stegegryde af jern. Sørg for at få resten af krydderierne med ud.

5. Hæld 4 dl. vand i fadet/gryden, læg låg/stanniol på og sæt i ovnen ved 100 grader i 10-12 timer. Vend efter 5-6 timer. Hæld mere vand ved hvis den er ved at løbe tør.

6. Pil kødet fra hinanden med to gafler og server.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar