torsdag den 2. januar 2014

Fiskefrikadeller med Rødkål og Citronsky




En super nem vinterret med færdig fiskefars, lækker rødkål og frisk smag af citron. Fiskefarsen er fra Føtex og hedder Minnas. Jeg køber altid dette mærke, da farsen ikke bliver tør og grynet, som jeg har oplevet andre typer færdig fars gøre. Jeg spiste kogte kartofler til.

Fiskefrikadeller med Rødkål og Citronsky til 2 personer


Ingredienser:

200 g. fiskefars
½ tsk. tørret dild
salt og peber
2 tsk. oliemargarine

300 g. rødkål
1 citron
½ tsk. salt
2 tsk. oliemargarine

1½ dl. madlavningsfløde 4 %
1 tsk. dild
salt og peber

Fremgangsmåde:

1. Snit rødkål fint. Pres saften af en halv citron herudover og rør salt i. 

2. Steg kålen i oliemargarine 15-20 min til den er mør.

3. Rør fiskefars med dild, salt og peber og steg 6 fiskefrikadeller 2 min på hver side i oliemargarine.

4. Bland madlavningsfløde med saften af den anden halve citron, dild, salt og peber og bring i kog. Hold den varm.

5. Anret rødkål på to tallerkener og fordel fiskefrikadellerne herover. Hæld saucen over og pynt med revet citronskal og evt. lidt frisk dild. Server med kogte kartofler eller brød. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar