mandag den 20. januar 2014

Fyldt Kyllingebryst med Ærtesalat




Nem mad behøver ikke at være kedelig mad. Det samme gælder i øvrigt sund mad. Jeg er som så mange andre på kur her i januar, så størstedelen af mine aftensmåltider ligger på 500 kalorier eller under. Når man skærer ned på fedt og mængder er det super vigtigt, at smagen er god. ellers bliver det simpelthen for kedeligt.

I denne ret har jeg fyldt et helt almindeligt kyllingebryst med en blanding af feta og krydderurter og ærtesalaten er skarpt krydret med  citron og hvidløg. Hvis man ønsker en mindre fedtfattig ret bruger man bare fuldfed creme fraiche og feta.

Jeg spiste brød og en salat af rucola, tomat og agurk til retten.

Fyldt Kyllingebryst med Ærtesalat til 2 personer


Ingredienser:

2 kyllingefileter a ca. 100 g.
75 g. salattern 3 %
½ håndfuld hakkede krydderurter (jeg brugte persille og basilikum)
salt og peber

150 g. ærter
1 dl. Cheasy Fraiche
1 fed hvidløg
saft af 1/4 citron
½ tsk. sukker
salt og peber

Fremgangsmåde:

1. Skær en dyb lomme i hver kyllingefilet.

2. Mos salattern og bland med krydderurter. Fyld i kyllingen og luk med en kødnul. Krydr med salt og peber.

3. Steg kyllingen på en grillpande 4-5 min på hver side.

4. Tø ærterne op og lad dem dryppe godt af.

5. Rør Cheasy Fraiche med presset hvidløg, citronsaft, sukker, salt og peber og rør ærterne i.

6. Server kyllingefileterne med ærtesalat og f.eks. brød og en grøn salat.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar