fredag den 10. januar 2014

Skinkesalat




Jeg elsker hjemmelavede frokostsalater lige så meget som jeg hader dem, man kan købe i små plastikbøtter i supermarkedet. Især skinkesalaten, som jeg som barn lærte at kende som "fuglekvidder" er særligt lækker. Og jeg ved, at min mor er enig, så da hun kom på frokostbesøg lavede jeg en ordentlig portion, som vi spiste med friskbagt groft brød. Skinkesalaten er egentlig meget simpel, og den laves af ganske almindelig billig skinke - pålæg, tern eller et helt stykke. 

Skinkesalat til 4 personer


Ingredienser:

300 g. kogt skinke
1 dl. mayonnaise light
2 spsk. Cheasy Fraiche
1 tsk. sennep
1 bdt. purløg
salt og peber

Fremgangsmåde:

1. Hak skinken fint i en minihakker eller blender. 

2. Rør mayonnaise, Cheasy Fraiche, sennep og klippet purløg sammen og rør skinken i. Smag til med salt og peber. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar