lørdag den 25. januar 2014

Vandbakkels Kagemand




I forbindelse med min fødselsdag skulle jeg have kage med til mine kolleger, og jeg synes det kunne være hyggeligt, hvis det havde et lidt barnligt præg, så jeg valgte en kagemand (som dog bare var en kagefirkant) med glasur og masser af slik. Det kan alle lide!

Vandbakkels Kagemand, 20 stykker


Ingredienser:

150 g. smør
3 dl. vand
2 tsk. sukker
150 g. mel
4 æg

300 g. flormelis
2 spsk. kakao
vand
100 g. små stykker slik

Fremgangsmåde:

1. Kom vand, smør og sukker i en gryde og kog op til smørret er smeltet. Tag af varmen.

2. Hæld melet i og pisk med det samme med en elmikser på højeste trin indtil dejen slipper gryden. Afkøler 15 min.

3. Pisk æggene i et ad gangen. Pisk grundigt mellem hvert æg.

4. Smør dejen ud på bagepapir i den form du ønsker. Bag 20-25 min ved 200 grader. Det er vigtigt at du IKKE åbner ovnen under bagningen, da kagen så falder sammen. 

5. Lad kagen køle helt af før du laver en glasur af flormelis, kakao og vand og smører den ud over kagen. Pynt med slik. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar