lørdag den 1. februar 2014

Minipizza med Mozzarella, Italiensk Pølse og Grøn Peber




I forbindelse med finalen i håndbold EM lavede jeg tapas - forstået som små retter der kunne spises med fingrene foran TV. Tanken var faktisk, at pizzaerne skulle laves med noget røget skinke - som alternativ til parmaskinke der ikke er så egnet til fingerspisning. Men da jeg var ude og handle ind fandt jeg Princip finthakket italiensk pølse til halv pris. Det er pølse der er meget finthakket og lige til at kyle på en pizza. Det smagte fantastisk og kan helt sikkert anbefales. 

Pizzaerne er beregnet til at kunne laves lynhurtigt, så jeg har sprunget over hvor gærdet var lavest ;)

Minipizza med Mozzarella, Italiensk Pølse og Grøn Peber, 8 små pizzaer


Ingredienser:

½ ciabattabrød (dem man selv bager færdig)
1 dl. pizzasauce (færdig)
1 kugle mozzarella
2 spsk. hakket soltørret tomat
½ grøn peber
60 g. finthakket italiensk pølse (Princip)
Basilikum

Fremgangsmåde:

1. Skær brødet i 8 skiver og smør dem med pizzasauce.

2. Fordel soltørret tomat, peberfrugt og pølse på brødskiverne.

3. Skær mozzarella i skiver og fordel på brødene.

4. Gratiner 10 min ved 225 grader, pynt med basilikum og server.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar