onsdag den 2. april 2014

Hjemmelavet Smørepålæg af Røget Makrel




Efter at jeg har fået en større fryser er jeg blevet god til lige at runde alle kølediskene, når jeg alligevel er ude og handle. Der er tit gode tilbud at hente, hvis man kigger efter varer, der er tæt på sidste anvendelsesdato. For nylig faldt jeg over Budget røget makrel - fine røgede makrelfileter uden ben - til 6 kr. for 100 gram. Der røg et par pakker i kurven og i dag har jeg så prøvet at lavet et hjemmelavet smørrepålæg af den ene pakke.

Hjemmelavet Smørepålæg af Røget Makrel til 2 personer


Ingredienser:

100 g. røget makrelfilet uden skind og ben
revet skal af ½ citron
1 forårsløg
15 g. mayonnaise light

Fremgangsmåde:

1. Put alle ingredienserne i en minihakker og blend det til en jævn masse. 

2. Spis på rugbrød eller som fyld i en sandwich. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar