mandag den 7. april 2014

Hummus med Citron og Koriander



Hummus er en af mine absolutte livretter, og da jeg havde en rest godt hjemmebagt brød valgte jeg at prøve en ny version hummus af på madpakken. Når jeg har hummus med, har jeg det med i en plastbøtte, og så spiser jeg det i et tykt lag på brødet, eller dypper måske endda brødet i det. En virkelig lækker frokost. 

Hummus med Citron og Koriander til 2 personer


Ingredienser:

1 dåse kikærter
1 fed hvidløg
1½ spsk. Cheasy Fraiche
1½ spsk. tahin
1 citron
1/4 bdt. koriander
½ tsk. salt

Fremgangsmåde:

1. Skyld og dræn kikærterne og læg dem i en minihakker eller skål sammen med hvidløg, Cheasy Fraiche, tahin, citronskal, citronsaft og salt. 

2. Blend i minihakkeren eller med en stavblender til en jævn masse.

3. Tilsæt koriander og blend kort igen, så korianderen ikke bliver helt finthakket. 

4. Fordel i 2 plastbøtter eller på to tallerkener. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar